Dahlbergs Bilskola är en väletablerad bilskola grundad 1928. Vi är kvalitetscertifierad bilskola som alltid gör vårt bästa för att göra dig nöjd. Vi erbjuder gedigen utbildning – självklart till bra pris. I utbudet finns bland annat handledarutbildning, intensivkurs B-körkort. Självklart bokar vi som bilskola riskettan, risktvåan, teori och uppkörning. Målet är tydligt: Vi utbildar trygga förare.

TEORIPROV

Körkortsprovet består av två delar:

Del 1 är ett teoriprov och del 2 är en uppkörning.

Först skriver du teoriprovet och sedan genomför du uppkörningen. Detta oavsett om du är godkänd på teoriprovet eller inte. Efter en avklarad uppkörning har du två månader på dig att skriva ett nytt godkänt teoriprov. Alla prov bokas in av Dahlbergs bilskola vid ett och samma tillfälle. Både teori- och körprov måste vara godkända för att du ska få körkort.

INNAN TEORIPROVET:

1. När du kommer till Trafikverkets förarprovskontor fotograferar du dig i fotoautomaten. Ett antal bilder tas och du får själv välja vilken som ska användas. Eftersom detta kan ta tid är det bra om du är ute i god tid.

2. Efter fotograferingen skriver du din namnteckning på en digital plastplatta. Därefter visar receptionisten hur namnteckningen och fotot blivit.

TEORIPROVET:

1. Legitimationskontroll genomförs innan teoriprovet börjar.
  2. Provet görs på en dator och finns på flera språk samt med alternativ uppläsning av frågorna. Provtiden är exakt 50 minuter.
  3. Teoriprovet består av 65 frågor samt ytterligare 5 testfrågor. Dessa 5 frågor används för utvärdering och räknas inte in i resultatet.
  4. För att du ska bli godkänd måste du ha 52 av 65 besvarade frågor rätt. Resultatet syns efter att du har blivit klar med alla frågor.

Om du har särskilda behov, kan du genomföra teoriprovet muntligt tillsammans med en tolk och även få möjligheten till förlängd tid, detta måste du ha ansökt om i förväg.

Förbered  dig väl inför vår teoriprovet i vår elevcentral